Jesteś tutaj:
Zaświadczenie o stanie cywilnym
Zaświadczenie o stanie cywilnym
| 1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy | ||
| Osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia składa:
|
||
| 2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną |
||
| Wniosek wniesiony w formie dokumentu elektronicznego powinien:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym, zgodnie wzorem określonym przez prawo można przesłać drogą elektroniczną, jeżeli wnioskodawca może opatrzeć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Zgodnie z przepisami prawa, uwierzytelnianie użytkowników systemu teleinformatycznego korzystających z usług online udostępnianych przez podmioty określone w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne wymaga użycia profilu zaufanego ePUAP lub danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego. Jeżeli wniosek nie zawiera adresu elektronicznego, organ administracji publicznej przyjmuje, że właściwym jest adres elektroniczny, z którego nadano wniosek w formie dokumentu elektronicznego. Adres profilu zaufanego ePUAP: http://epuap.gov.pl |
||
| 3. Opłaty |
||
Opłacie skarbowej podlega:
|
||
| 4. Miejsce złożenia dokumentów |
||
| Urząd Stanu Cywilnego w Tyrawie Wołoskiej Tyrawa Wołoska 175 38-535 Tyrawa Wołoska tel.: 134656921 |
||
5. Sposób i termin załatwienia sprawy |
||
| Sposób załatwienia sprawy: Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane wyłącznie osobie, której dotyczy. Wniosek zgodnie wzorem określonym przez prawo składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Wniosek wypełniany jest przez osobę zainteresowaną i zawiera:
Zaświadczenie o stanie cywilnym ważne jest przez okres 6 miesięcy od daty jego wydania. Zaświadczenie o stanie cywilnym może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Termin załatwienia sprawy:
|
||
6. Tryb odwoławczy |
||
| Odmowa dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego następuje w formie decyzji administracyjnej. Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika tut. Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. |
||
7. Podstawa prawna |
||
|
||
8. Uwagi |
||
| Wnioskodawca składając wniosek oświadcza jednocześnie, że nie istnieją okoliczności mające wpływ na stan cywilny nieodzwierciedlone w rejestrze stanu cywilnego. Przykładem może być sytuacja, w której ślub odbył się za granicą, a fakt ten nie został zgłoszony w polskim USC. Oświadczenie to składane jest pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. |
Załączniki:
| Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
|---|---|---|
| Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych | ![]() |
24570 |
| Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym | ![]() |
99902 |
| Wniosek elektroniczny o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym | ![]() |
99902 |









![[ X ]](/Layout/close-img.png)