Jesteś tutaj:
UCHWAŁA Nr XLV/234/2023
UCHWAŁA BUDŻETOWA NA ROK 2023
Nr XLV/234/2023
Rady Gminy Tyrawa Wołoska
z dnia 31 stycznia 2023 roku
Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10
i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.
z 2022 r., poz. 559 z późn. zm. ) art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,
art. 217, art. 235, art. 237 i art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1634 z późn. zm.)
Nr XLV/234/2023
Rady Gminy Tyrawa Wołoska
z dnia 31 stycznia 2023 roku
Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10
i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.
z 2022 r., poz. 559 z późn. zm. ) art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,
art. 217, art. 235, art. 237 i art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1634 z późn. zm.)
Rada Gminy Tyrawa Wołoska
uchwala co następuje:
§ 1
a) dochody bieżące 9.499.389,00 zł
b) dochody majątkowe 172.000,00 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela nr 1.
Szczegółowy podział przedstawia tabela nr 2.
Źródłem pokrycia planowanego deficytu ustala się;
a) § 957 nadwyżka z lat ubiegłych 1.668.068,57 zł
b) § 905 przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającymi z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach 60.931,49 zł
c) § 951 przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych w kwocie 86.000,00 zł
§ 2
1. Wyodrębnia się dochody związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 1.626.155,00 zł
w tym:
dochody bieżące 1.626.155,00 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela dochodów.
2. Wyodrębnia się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 1.626.155,00 zł
w tym:
Szczegółowy podział przedstawia tabela wydatków.
§ 3
1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 52.994,00 zł
2. Ustala się rezerwę celową w wysokości 27.006,00 zł
na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4
1. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji z budżetu gminy zgodnie
z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 5
1. Ustala się plan dochodów rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych
i wydatków nimi sfinansowanych zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 6
Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy związane ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu wynikające z:
a. dochody oraz wydatki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
WYDATKI:
b. stosownie do art. 93 ust.4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119) ustala się dochody o których mowa w ust.3 pkt 1 ustawy i przeznacza się je na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
Zestawienie dochodów i wydatków określa poniższa tabela
DOCHODY:
WYDATKI:
2. Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydatki na
finansowanie tego zadania.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
WYDATKI:
3. Wynikające z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
WYDATKI:
§ 7
Wyodrębnia się wydatki wynikające z ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim.
Zestawienie wydatków przedstawia poniższa tabela
§ 8
Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. udzielania z budżetu gminy w roku budżetowym pożyczek krótkoterminowych do wysokości 200.000,00 zł
2. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków przeznaczonych na uposażenia i wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy na wszystkie wydatki bieżące;
3. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków bieżących na wydatki przeznaczone na uposażenia i wynagrodzenia wynikające ze stosunku pracy;
4. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków bieżących na majątkowe, oraz planu wydatków majątkowych na bieżące;
5. przeniesienia planu wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu oraz między rozdziałami z wyłączeniem zadań objętych załącznikiem przedsięwzięć wieloletnich do Wieloletniej Prognozy Finansowej.
6. zaliczenia uzyskanych zwrotów wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym na zmniejszenie wykonania planowanych wydatków
7. przekazania upoważnienia kierownikom jednostek organizacyjnych do zaliczenia uzyskanych zwrotów wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym na zmniejszenie wykonania planowanych wydatków
§ 9
1.Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy w kwocie 200.000,00 zł.
2. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych przez Wójta Gminy w trakcie roku budżetowego do wysokości 200.000,00 zł
§ 10
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych w kwocie 200.000,00 zł
w tym:
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 12
Nadzór nad jej wykonaniem zleca się Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego
i Komisji Rewizyjnej.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
uchwala co następuje:
§ 1
- Ustala się dochody budżetu Gminy na 2023 rok w wysokości: 9.671.389,00 zł
a) dochody bieżące 9.499.389,00 zł
b) dochody majątkowe 172.000,00 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela nr 1.
- Ustala się wydatki budżetu Gminy na 2023 rok w wysokości: 11.486.389,06 zł
- wydatki bieżące 11.041.389,06 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela nr 2.
- Ustala się planowany deficyt budżetu Gminy w kwocie 1.815.000,06 zł
Źródłem pokrycia planowanego deficytu ustala się;
- przychody z tytułu nadwyżki z lat ubiegłych w kwocie 1.668.068,57 zł
- przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającymi z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 60.931,49 zł
- przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych
- Ustala się przychody budżetu gminy w wysokości 1.815.000,06 zł
a) § 957 nadwyżka z lat ubiegłych 1.668.068,57 zł
b) § 905 przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającymi z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach 60.931,49 zł
c) § 951 przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych w kwocie 86.000,00 zł
§ 2
1. Wyodrębnia się dochody związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 1.626.155,00 zł
w tym:
dochody bieżące 1.626.155,00 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela dochodów.
|
PLAN DOCHODÓW NA ZADANIA ZLECONE NA 2023 ROK |
||||||
| Plan | ||||||
| 750 | ADMINISTRACJA PUBLICZNA | 19 323,00 | ||||
| 75011 | Urzędy wojewódzkie | 19 323,00 | ||||
| Dochody bieżące | 19 323,00 | |||||
| 2010 | Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami-dotacja celowa na zadania rządowe | 19 323,00 | ||||
| 751 | URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA | 562,00 | ||||
| 75101 | Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa | 562,00 | ||||
| Dochody bieżące | 562,00 | |||||
| 2010 | Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami- aktualizacja rejestru wyborców | 562,00 | ||||
| 752 | OBRONA NARODOWA | 2 100,00 | ||||
| 75212 | Pozostałe wydatki obronne | 2 000,00 | ||||
| Dochody bieżące | 2 000,00 | |||||
| 2010 | Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami – | 2 000,00 | ||||
| 75224 | Kwalifikacja wojskowa | 100,00 | ||||
| Dochody bieżące | 100,00 | |||||
| 2010 | Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami – kwalifikacja wojskowa | 100,00 | ||||
| 855 | RODZINA | 1 604 170,00 | ||||
| 85502 | Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego | 1 590 700,00 | ||||
| Dochody bieżące | 1 590 700,00 | |||||
| 2010 | Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami | 1 590 700,00 | ||||
| 85503 | Karta Dużej Rodziny | 70,00 | ||||
| Dochody bieżące | 70,00 | |||||
| 2010 | Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami | 70,00 | ||||
| 85513 | Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne, oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów | 13 400,00 | ||||
| Dochody bieżące | 13 400,00 | |||||
| 2010 |
Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
13 400,00 | ||||
| Razem | 1 626 155,00 | |||||
2. Wyodrębnia się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 1.626.155,00 zł
w tym:
- wydatki bieżące 1.626.155,00 zł
Szczegółowy podział przedstawia tabela wydatków.
| PLAN WYDATKÓW NA ZADANIA ZLECONE NA 2023 ROK | |||||||
| Dział | Rozdz. | § | Nazwa zadania | Plan | |||
| 750 | ADMINISTRACJA PUBLICZNA | 19 323,00 | |||||
| 75011 | Urzędy wojewódzkie | 19 323,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 19 323,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 19 323,00 | ||||||
| a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 18 320,00 | ||||||
| 4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 13 570,00 | |||||
| 4040 | Dodatkowe wynagrodzenie roczne | 2 100,00 | |||||
| 4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 2 320,00 | |||||
| 4120 | Składki na Fundusz Pracy | 330,00 | |||||
| b) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 1 003,00 | ||||||
| 4440 | Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | 1 003,00 | |||||
| 751 | URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTW., KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA | 562,00 | |||||
| 75101 | Urzędy naczelnych organów władzy państw., kontroli i ochrony prawa | 562,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 562,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 562,00 | ||||||
| a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 562,00 | ||||||
| 4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 80,39 | |||||
| 4120 | Składki na Fundusz Pracy | 11,52 | |||||
| 4170 | Wynagrodzenia bezosobowe | 470,09 | |||||
| 752 | OBRONA NARODOWA | 2 100,00 | |||||
| 75212 | Pozostałe wydatki obronne | 2 000,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 2 000,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 2 000,00 | ||||||
| a) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 2 000,00 | ||||||
| 4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 500,00 | |||||
| 4300 | Zakup usług pozostałych | 1 500,00 | |||||
| 75224 | Kwalifikacja wojskowa | 100,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 100,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Świadczenia na rzecz osób fizycznych | 100,00 | ||||||
| 3030 | Różne wydatki na rzecz osób fizycznych | 100,00 | |||||
| 855 | RODZINA | 1 604 170,00 | |||||
| 85502 |
Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezp. emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 590 700,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 1 590 700,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 190 520,00 | ||||||
| a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 182 927,00 | ||||||
| 4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 29 000,00 | |||||
| 4040 | Dodatkowe wynagrodzenie roczne | 3 155,00 | |||||
| 4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 149 984,00 | |||||
| 4120 | Składki na Fundusz Pracy | 788,00 | |||||
| b) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 7 593,00 | ||||||
| 4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 500,00 | |||||
| 4280 | Zakup usług zdrowotnych | 100,00 | |||||
| 4300 | Zakup usług pozostałych | 4 830,00 | |||||
| 4440 | Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | 1 663,00 | |||||
| 4700 | Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej | 500,00 | |||||
| 2) Świadczenia na rzecz osób fizycznych | 1 400 180,00 | ||||||
| 3020 | Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń | 180,00 | |||||
| 3110 | Świadczenia społeczne | 1 400 000,00 | |||||
| 85503 | Karta Dużej Rodziny | 70,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 70,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 70,00 | ||||||
| a) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 70,00 | ||||||
| 4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 70,00 | |||||
| 85513 | Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne, oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów. | 13 400,00 | |||||
| Wydatki bieżące | 13 400,00 | ||||||
| z tego: | |||||||
| 1) Wydatki jednostek budżetowych | 13 400,00 | ||||||
| a) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 13 400,00 | ||||||
| 4130 | Składki na ubezpieczenie zdrowotne | 13 400,00 | |||||
| RAZEM | 1 626 155,00 | ||||||
§ 3
1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 52.994,00 zł
2. Ustala się rezerwę celową w wysokości 27.006,00 zł
na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4
1. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji z budżetu gminy zgodnie
z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 5
1. Ustala się plan dochodów rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych
i wydatków nimi sfinansowanych zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 6
Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy związane ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu wynikające z:
- Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
a. dochody oraz wydatki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 756 |
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM |
30.500,00 |
|
| 75618 |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jst na podstawie ustaw dochody bieżące w tym: |
30.500,00 30.500,00 |
|
| 0480 | Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych |
30.500,00 |
WYDATKI:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 851 | OCHRONA ZDROWIA | 30.500,00 | |
| 85153 |
Zwalczanie narkomanii wydatki bieżące w tym: |
1.200,00 1.200,00 |
|
| 4170 | Wynagrodzenia bezosobowe | 200,00 | |
| 4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
500,00 | |
| 4300 |
Zakup usług pozostałych |
500,00 | |
| 85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowiwydatki bieżące w tym: |
29.300,00 29.300,00 |
|
| 2360 |
Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego udzielane w trybie art.221 ustawy na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego |
6.000,00 | |
| 4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
500,00 | |
| 4170 |
Wynagrodzenie bezosobowe |
10.300,00 | |
| 4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
4.000,00 | |
| 4300 |
Zakup usług pozostałych |
6.000,00 | |
| 4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1.000,00 | |
| 4430 |
Różne opłaty i składki |
1.500,00 |
b. stosownie do art. 93 ust.4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119) ustala się dochody o których mowa w ust.3 pkt 1 ustawy i przeznacza się je na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
Zestawienie dochodów i wydatków określa poniższa tabela
DOCHODY:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 756 |
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM |
15.000,00 |
|
| 75619 |
Wpływy z różnych rozliczeń dochody bieżące w tym: |
15.000,00 15.000,00 |
|
| 0270 | Wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym | 15.000,00 |
WYDATKI:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 851 | OCHRONA ZDROWIA | 15.000,00 | |
| 85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi wydatki bieżące z tego: 1) wydatki jednostki budżetowej |
15.000,00 15.000,00 |
|
| a) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 15.000,00 | ||
| 4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 5.000,00 | |
| 4300 | Zakup usług pozostałych | 10.000,00 |
2. Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydatki na
finansowanie tego zadania.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
| Dział |
Rozdz. § |
Wyszczególnienie | Kwota |
| 900 | GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
391.000,00 |
|
| 90002 |
Gospodarka odpadami komunalnymi dochody bieżące, w tym: |
391.000,00 |
|
| 0490 | Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jst na podstawie odrębnych ustaw (opłaty za śmieci) |
391.000,00 |
WYDATKI:
| Dział |
Rozdz. § |
Wyszczególnienie | Kwota |
| 900 | GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
451.931,49 |
|
| 90002 |
Gospodarka odpadami - wydatki bieżące z tego: 1) wydatki jednostki budżetowej |
451.931,49 451.931,49 451.931,49 |
|
| a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 55.095,00 | ||
| 4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 42.540,00 | |
| 4040 | Dodatkowe wynagrodzenie roczne | 3.545,00 | |
| 4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 7.880,00 | |
| 4120 | Składki na Fundusz Pracy | 1.130,00 | |
| b) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 396.836,49 | ||
| 4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 6.000,00 | |
| 4300 | Zakup usług pozostałych – wywóz śmieci | 390.836,49 |
3. Wynikające z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska.
Zestawienie dochodów i wydatków przedstawia poniższa tabela
DOCHODY:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 900 | GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
2.000,00 |
|
| 90019 |
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska dochody bieżące: |
2.000,00 2.000,00 |
|
| 0690 | Wpływy z różnych opłat –wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska | 2.000,00 |
WYDATKI:
|
Dział Rozdz. |
§ | Wyszczególnienie | Kwota |
| 900 | GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
2.000.00 |
|
| 90019 |
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - wydatki bieżące: z tego: 1) wydatki jednostki budżetowej |
2.000,00 2.000,00 |
|
| a) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań | 2.000,00 | ||
| 4300 | Zakup usług pozostałych –odbiór azbestu od osób fizycznych | 2.000,00 |
§ 7
Wyodrębnia się wydatki wynikające z ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim.
Zestawienie wydatków przedstawia poniższa tabela
| Nazwa sołectwa | Dział | Rozdz. | Par. | Nazwa zadania | Kwota w zł |
| Hołuczków | 921 | 92109 | 4270 | Remont świetlicy wiejskiej w Hołuczkowie | 26.465,92 |
| Tyrawa Wołoska | 754 | 75412 | 4270 | Wyremontowanie pomieszczeń (przy budynku GOK) na garaż dla OSP Tyrawa Wołoska | 40.000,00 |
| Tyrawa Wołoska | 921 | 92109 | 4210 |
Zakup (uzupełnienie)garderoby dla Zespołu Wokalno- Tanecznego „Tyrawa Wołoska „ Garderoba zespołu jest na stanie GOK, który jest jednostką organizacyjną gminy, więc stanowi własność gminy i jest przeznaczona dla każdego nowego członka zespołu. |
10.000,00 |
| Tyrawa Wołoska | 600 | 60016 | 4270 | Poprawa rowów przy drogach polnych na terenie sołectwa Tyrawa Wołoska | 10.566,24 |
| Siemuszowa | 600 | 60016 | 4270 |
Remont drogi gminnej publicznej nr G117402R |
27.420,22 |
| Rozpucie | 921 | 92109 | 4270 | Prace remontowe w budynku świetlicy wiejskiej w Rozpuciu | 20.899,17 |
| Rozpucie | 754 | 75412 | 4210 | Zakup wyposażenia dla OSP w Rozpuciu | 20.899,17 |
| Rakowa | 921 | 92109 | 6050 | Wykonanie ogrodzenia placu zabaw w miejscowości Rakowa | 30.000,00 |
| Rakowa | 754 | 75412 | 4270 | Remont samochodu OSP w Rakowej | 5.372,72 |
|
Razem |
191.623,44 |
§ 8
Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. udzielania z budżetu gminy w roku budżetowym pożyczek krótkoterminowych do wysokości 200.000,00 zł
2. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków przeznaczonych na uposażenia i wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy na wszystkie wydatki bieżące;
3. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków bieżących na wydatki przeznaczone na uposażenia i wynagrodzenia wynikające ze stosunku pracy;
4. przeniesienia w ramach rozdziałów oraz między rozdziałami planu wydatków bieżących na majątkowe, oraz planu wydatków majątkowych na bieżące;
5. przeniesienia planu wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu oraz między rozdziałami z wyłączeniem zadań objętych załącznikiem przedsięwzięć wieloletnich do Wieloletniej Prognozy Finansowej.
6. zaliczenia uzyskanych zwrotów wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym na zmniejszenie wykonania planowanych wydatków
7. przekazania upoważnienia kierownikom jednostek organizacyjnych do zaliczenia uzyskanych zwrotów wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym na zmniejszenie wykonania planowanych wydatków
§ 9
1.Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy w kwocie 200.000,00 zł.
2. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych przez Wójta Gminy w trakcie roku budżetowego do wysokości 200.000,00 zł
§ 10
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych w kwocie 200.000,00 zł
w tym:
- na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 12
Nadzór nad jej wykonaniem zleca się Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego
i Komisji Rewizyjnej.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.







![[ X ]](/Layout/close-img.png)