OC.271.5.2019.JB Tyrawa Wołoska, 20.11.2019
ZAPYTANIE OFERTOWE
Wójt Gminy Tyrawa Wołoska zaprasza do złożenia propozycji cenowej
na świadczenie usług przy zimowym utrzymaniu dróg gminnych i powiatowych
położonych na terenie gminy Tyrawa Wołoska – sezon zimowy 2019-2020
I. ZAMAWIAJACY
Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Tyrawa Wołoska, Tyrawa Wołoska 175, 38-535 Tyrawa Wołoska
NIP 687-17-85-094, REGON 370440761
Telefon: 13 46 596 31, fax. 13 46 569 24
e-mail: urzad@tyrawa.pl
II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Z uwagi na to, że wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro w niniejszym zapytaniu ofertowym nie będą stosowane przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.).
Postępowanie jest prowadzone w trybie zapytania ofertowego, zgodnie z art.4 pkt 8 tejże ustawy oraz Zarządzeniem Nr 67/2016 Wójta Gminy Tyrawa Wołoska z dnia 12.10.2016 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000,00 euro netto”.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
-
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego utrzymania dróg (dalej ZUD), powiatowych i gminnych oraz placów wykorzystywanych jako parkingi, położonych na terenie Gminy Tyrawa Wołoska, w sezonie zimowym 2019/2020.
-
Zamówienie obejmuje odśnieżanie, zwalczanie śliskości dróg na terenie gminy Tyrawa Wołoska wg. wyszczególnienia:
Drogi Powiatowe ( 1 zadanie jako całość):
1. Dr. Nr 2220R Mrzygłód – Tyrawa Wołoska w km od 3+440 do 8+930, o długość 5,49 km – szerokość odśnieżania 6,0 m wraz z podsypywaniem piaskiem na podjeździe – Tyrawa-Cegielnia
2. Dr. Nr 2225R Tyrawa Wołoska – Wańkowa w km od 0+000 do 5+163, o długość 5,163 km – szerokość odśnieżania 6,0 m
3. Dr. Nr 2224R Rozpucie – Ropienka w km od 0+000 do 2+946, o długość 2,946 km – szerokość odśnieżania 4,0m
4. Dr. Nr 2221R Siemuszowa – Rozpucie w km od 0,000 do 2+242, o długość 2,242 km – szerokość odśnieżania 4,0 m
5. Dr. Nr 2226R Rakowa – Stańkowa w km od 0+000 do 1+300, o długość 1,3 km – szerokość odśnieżania 3,0 m
Łączna długość dróg powiatowych objętych ZUD wynosi 17,141 km.
Obowiązuje 3 standard utrzymania.
Drogi Gminne ( 2 zadanie jako całość):
1. Rozpucie – Moczary – długość 1,3 km - szerokość odśnieżania 4,0 m,
2. Rozpucie – droga na działce nr 264, dł. 0,25 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
3. Tyrawa Wołoska – Łaski – długość 2,5 km - szerokość odśnieżania 3,0 m
4. Tyrawa Wołoska – Góra –długość 3,2 km - szerokość odśnieżania 3,0 m
5. Tyrawa Wołoska – SKR – długość 0,5 km - szerokość odśnieżania 5,0 m
6. Tyrawa Wołoska – Stara Droga- Sadziska – długość 0,9 km -szerokość odśnieżania 3,0 m
7. Tyrawa Wołoska – Sadziska II - długość 0,2 km szer. 2,50
8. Tyrawa Wołoska – (koło kościoła dz. nr 626/3) – długość 0,215 km – szerokość 2,50
9. Tyrawa Wołoska - droga na działce nr 360, dł. 0,15 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
10. Tyrawa Wołoska - droga na działce nr 1099 i 1117, dł. 0,15 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
11. Tyrawa Wołoska – droga na działce nr 639 (do cmentarza), dł. 0,28 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
12. Tyrawa Wołoska – droga na działce nr 311 (do Ośrodka Zdrowia), dł. 0,1 km, szer. odśnieżania 4,0 m,
13. Hołuczków – Wieś – długość 2,0 km - szerokość odśnieżania 4,0 m
14. Hołuczków - Mosty – długość 0,6 km – szerokość 2,50
15. Hołuczków – droga na działce nr 151, 161/4, dł. 300 m, szer. odśnieżania 3,0 m,
16. Siemuszowa – Góra – długość 2,0 km szerokość odśnieżania 3,0 m - 4,0 m,
17. Siemuszowa ( Piła) – długość 0,5 km - szerokość odśnieżania 4,0 m,
18. Siemuszowa – droga na działce nr 228 (do kościoła), długość 0,15km, szer. odśnieżania 3,5 m,
19. Rakowa –droga przez most za rzekę do osiedla – długość 0,2 km szer. odśnieżania 3,5 m,
20. Rakowa – droga na działce nr 180 – długość 0,12 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
21. Rakowa – droga na działce nr 154 – długość 0,12 km, szer. odśnieżania 3,0 m,
22. Rakowa – droga na działce nr 304/1 (do kościoła) – długość 0,12 km, szer. odśnieżania 4,0 m,
23. Inne drogi na terenie gminy wskazane przez Wójta Gminy lub upoważnionego pracownika.
Łączna długość dróg gminnych objętych ZUD wynosi 15,855 km.
Obowiązuje 4 standard utrzymania.
Place wykorzystywane jako parkingi:
1.Tyrawa Wołoska:
- parking obok kościoła – 1120 m2,
- parking obok SP – 350 m2,
- parking obok UG – 175 m2,
- przystanek obok GOK (zatoka autobusowa, dojazd do garaży OSP i GOK) – 750 m2.
Łączna powierzchnia placów wykorzystywanych jako parkingi wynosi 2395 m2.
Obowiązuje 4 standard utrzymania.
-
Zimowe utrzymanie ma zapewnić ciągłą, całodobową przejezdność dróg objętych niniejszym zamówieniem i polega na obustronnym odśnieżaniu jezdni dróg poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni i placów wykorzystywanych jako parkingi oraz zwalczanie śliskości zimowej poprzez jej usuwanie za pomocą materiału uszorstniającego (materiał wykonawcy), zgodnie z przyjętymi standardami, określonymi w załączniku nr 7 do zapytania ofertowego.
-
W ramach zimowego utrzymania dróg i placów wykorzystywanych jako parkingi wykonawca zobowiązany jest do:
a) likwidacji skutków zimy, żywiołu śnieżnego i skutków obniżonej temperatury poprzez przejęcie na siebie obowiązku utrzymania przejezdności dróg w określonych standardach;
b) zmniejszenia lub ograniczenia zakłóceń ruchu drogowego wywołanego czynnikami atmosferycznymi;
c) prowadzenia akcji zimowej w dzień i w nocy, w dni robocze i święta, w różnych warunkach atmosferycznych - opady śniegu, marznącego deszczu, zawieje, zamiecie śnieżne, niskie temperatury itp.;
d) utrzymywania w pełnej gotowości technicznej i eksploatacyjnej środków transportowych i sprzętowych wraz z osprzętem przewidzianym do zwalczania skutków zimy – w ilości zapewniającej wykonywanie ZUD zgodnie z wymaganiami zamawiającego; w przypadku awarii sprzętu wykonawca jest zobowiązany wykonywać przedmiot umowy sprzętem zastępczym.
e) posiadania dostępu do materiałów uszorstniających oraz ich składowania - wykonawca ma obowiązek na własny koszt przygotować i magazynować mieszaniny uszorstniające (piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm lub kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960);
f) prawidłowej organizacji pracy w celu uniknięcia zakłóceń w ruchu drogowym, aby odgarnięty śnieg nie powodował utrudnień w komunikacji pieszych oraz nie utrudniał wjazdów i wyjazdów;
g) poinformowania wyznaczonego pracownika zamawiającego o rozpoczęciu akcji w danym dniu;
h) prowadzenia dokumentacji ZUD w postaci dziennika pracy.
Dziennik pracy winien zawierać:
- datę i godziny wykonania usługi,
- ilość kilometrów dróg i m2 placów wykorzystywanych jako parkingi na których wykonywano poszczególne usługi,
- wskazanie zakresu wykonanych prac, tj. odśnieżanie obustronne, zwalczanie śliskości (posypywanie), jednoczesne odśnieżanie i posypywanie, odśnieżanie placów wykorzystywanych jako parkingi, jednoczesne odśnieżanie i posypywanie placów wykorzystywanych jako parkingi;
wg przedstawionego poniżej wzoru – zamawiający przekaże wykonawcy dzienniki pracy.
|
Lp.
|
Data i godziny wykonania usługi
|
Nazwa drogi/placu parkingowego, miejscowość
|
Ilość km/m2
|
Zakres wykonanych prac
|
Podpis osoby potwierdzającej
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzienniki pracy należy potwierdzać, po każdej akcji u pracownika zamawiającego odpowiedzialnego za ZUD.
i) przedkładania zamawiającemu w każdy Poniedziałek, (drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez zamawiającego) tygodniowego raportu/ dziennika pracy z wykonania prac przy ZUD w tygodniu poprzednim – jeśli takie wystąpiły;
j) wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za wykonywanie usług/kontakt z zamawiającym w zakresie ZUD, wyposażonej w telefon komórkowy, z którą winien być kontakt przez całą dobę. Wykonawca wskaże właściwą osobę oraz numer telefonu w dniu podpisania umowy.
k) zapewnienia minimum trzech osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadających odpowiednie uprawnienia do kierowania pojazdami samochodowymi lub ciągnikami rolniczymi, o których mowa w ustawie Prawo o ruchu drogowym;
l) całodobowej dyspozycyjności osób prowadzących akcję zimowego utrzymania.
-
Rozpoczęcie każdej akcji ZUD nastąpi na wezwanie zamawiającego lub w związku z wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych jednocześnie informując zamawiającego.
-
Zamawiający podczas okresu realizacji przedmiotu zamówienia będzie komunikował się z wykonawcą pisemnie, pocztą elektroniczną oraz telefonicznie.
-
Standardy ZUD oraz rodzaje czynności podejmowanych w celu zapewnienia utrzymania dróg w stanie zgodnym z nimi, określa załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
-
Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia przy użyciu sprzętu mechanicznego. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. z Dz. U. z 2019 r., poz. 60 ze zm.) winny wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. nr 32, poz. 262 ze zm.). Części urządzeń zamontowanych na pojeździe winny spełniać warunki określone w § 39 wyżej wymienionego rozporządzenia.
-
Po zakończeniu sezonu zimowego wykonawca uprzątnie wszelkie pozostałości po ZUD, powstałe w wyniku wykonywania powyższego zadania.
-
Zimowe utrzymanie dróg obejmuje ponadto interwencyjne zapewnienie przejezdności na drogach na terenie Gminy Tyrawa Wołoska, które nie zostały objęte zimowym utrzymaniem.
-
Przystąpienie do interwencyjnego zapewnienia przejezdności dróg nastąpi na żądanie zamawiającego, na podstawie telefonicznego zlecenia określającego zakres rzeczowy oraz termin wykonania. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić interwencyjną przejezdność dróg zgodnie z następującym standardem odśnieżania: jezdnie powinny być odśnieżone w miejscach zasp na szerokość co najmniej jednego pasa z wykonaniem mijanek i posypane na skrzyżowaniach. Wykonawca musi zlikwidować gołoledź, natomiast śliskość pośniegowa jest dopuszczalna. Na trasie dopuszcza się występowanie warstwy zajeżdżonego śniegu. Ewentualne zaspy powinny być usunięte.
-
Przez drogę należy rozumieć jezdnię z poboczami, zatokami, pasami ruchu powolnego, pasami awaryjnymi, pasami dzielącymi jezdnię.
-
Przez zwalczanie śliskości zimowej należy rozumieć usuwanie z nawierzchni drogi lodu lub zlodowaciałego śniegu przez posypanie drogi środkami chemicznymi lub materiałami szorstkimi.
-
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia,
-
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, wypadki i kolizje drogowe i inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem robót lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania robót przy ZUD. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których jest prowadzone zimowe utrzymanie od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia odpowiada wykonawca.
-
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia.
-
Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków.
-
Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu ofertowym zakresu zamówienia (usług), których wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom. Podwykonawca musi posiadać doświadczenie w zakresie powierzonego zakresu przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia poprawek do umowy wykonawcy z podwykonawcą, jeżeli uzna iż zapisy są rażąco niekorzystne dla podwykonawcy, w tym celu należy przedłożyć zamawiającemu projekt tej umowy na 7 dni przed jej podpisaniem. W przypadku powierzenia realizacji części przedmiotu zamówienia podwykonawcy, wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania podwykonawcy jak za własne. Jeżeli wykonawca nie zamieści w ofercie w/w informacji wówczas zamawiający uzna, że wykonawca zrealizuje zamówienia bez udziału podwykonawców.
-
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, który stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
W pierwszej kolejności odśnieżane będą drogi po których wykonywana jest komunikacja publiczna (szczególnie dotyczy tych dróg po których jeździ autobus dowożący dzieci do SP w Tyrawie Wołoskiej).
Ilość kilometrów dróg i m2 placów wykorzystywanych jako parkingi, przeznaczonych do zimowego utrzymania będzie zależna od rzeczywistych potrzeb zamawiającego wynikających z warunków pogodowych. Przewidywane ilości kilometrów określone w zapytaniu ofertowym są wartościami szacunkowymi i nie są wiążące dla stron.
IV. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW.
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca spełniający następujące warunki:
1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie;
3) dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5) nie podlega wykluczeniu z postępowania.
2. W przypadku udzielenia części zamówienia podwykonawcom, wykonawca określa w formularzu oferty, na których odcinkach dróg obowiązki związane z zimowym utrzymaniem dróg będzie ponosił podwykonawca.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów, załączonych do oferty wg formuły „spełnia - nie spełnia".
3. Wykonawca zadania składa propozycję cenową kompleksowo dla dróg powiatowych i gminnych oraz placów wykorzystywanych jako parkingi.
4. Zostanie wyłoniony 1 wykonawca do obsługi kompleksowo dróg powiatowych i gminnych oraz placów wykorzystywanych jako parkingi.
5. Zleceniodawca zastrzega sobie termin płatności za wykonaną usługę na drogach powiatowych po otrzymaniu środków ze Starostwa Powiatowego w Sanoku.
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 20.04.2020r.
Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z oferentami jest:
Janusz Burak, tel. 13 46 569 37, e-mail: burakj@tyrawa.pl .
Termin i miejsce podpisania umowy wyznaczy Zamawiający.
Zastrzega się możliwość uzgodnienia terminu podpisania umowy drogą telefoniczną.
VI. KRYTERIA OCENY OFERT:
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie cena – 100%
VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT.
1. Każdy Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu tylko jedną ofertę.
2. W ofercie należy podać:
- cenę netto, podatek VAT w obowiązującej wysokości i cenę brutto za 1 km odśnieżania dróg gminnych,
- cenę netto, podatek VAT w obowiązującej wysokości i cenę brutto za 1 km odśnieżania dróg powiatowych,
- cenę netto, podatek VAT w obowiązującej wysokości i cenę brutto za zwalczanie śliskości poprzez posypywanie 1 km drogi wraz z materiałem Wykonawcy (sól + piasek),
- cenę netto, podatek VAT w obowiązującej wysokości i cenę brutto za 1m2 zimowego utrzymania placów wykorzystywanych jako parkingi.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w formie elektronicznej. Oferta musi być złożona w formie pisemnej, sporządzona czytelnie w języku polskim oraz podpisana przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy. W przypadku podpisania oferty przez inną osobę wymagane jest dołączenie do oferty stosownego pełnomocnictwa.
4. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
5. Zleceniobiorca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie propozycję przed terminem upływu jej składania.
6. Oferta winna zawierać następujące dokumenty:
a) wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego),
b) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego)
c) oświadczenie o posiadanych uprawnieniach, wiedzy i doświadczeniu niezbędnych do wykonania zadania (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego),
d) wykaz posiadanych pojazdów-sprzętu, przeznaczonego do wykonania zadania
(załącznik nr 4 do zapytania ofertowego),
e) oświadczenie o nie zaleganiu z opłatami w Urzędzie Skarbowym i ZUS/KRUS
(załącznik nr 5 do zapytania ofertowego)
Zamawiający żąda przedłożenia dokumentu o opłaconej polisie ubezpieczenia, a w przypadku jego braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej związanej z przedmiotem zamówienia obejmującej pełny okres zamówienia na kwotę min. 80000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) – dokument należy przedłożyć przed podpisaniem umowy.
Oferty należy składać do dnia 29 listopada 2019 r. do godz. 1100, osobiście, przez pocztę lub kurierem w sekretariacie Urzędu Gminy Tyrawa Wołoska, 38-535 Tyrawa Wołoska 175, w zamkniętych kopertach oznaczonych nazwa Wykonawcy i opisanych: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych położonych na terenie gminy Tyrawa Wołoska w sezonie 2019-2020
- nie otwierać przed dniem 29.11. 2019r.”
Oferty które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.11. 2019 r. o godz. 1115 w siedzibie Zamawiającego – pok. nr 31.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zostanie niezwłocznie powiadomiony pisemnie lub telefonicznie o wyborze jego oferty, ponadto wynik postepowania zostanie ogłoszony na stronie internetowej bip.tyrawa.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Tyrawie Wołoskiej.
Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta zgodnie z załączonym wzorcem umowy (załącznik nr 6 do zapytania ofertowego), z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego postepowania oraz danych zawartych w ofercie.
VIII. MOŻLIWOŚĆ UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia lub unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
IX. KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO DO ZASTOSOWANIA PRZEZ ZAMAWIAJĄCYCH W CELU ZWIĄZANYM Z POSTEPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tyrawa Wołoska, 38-535 Tyrawa Wołoska 175.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: inspektor-odo@wp.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie zapytania ofertowego.
4. Podane dane będą przetwarzane na podstawie:
- Art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO oraz
- Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- Podmioty uczestniczące w realizacji umowy lub podejmujące działania przed zawarciem umowy oraz związanymi z tym postępowaniami,
6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do ustania czasu niezbędnego do realizacji umowy, do momentu odwołania zgody lub przedawnienia wszystkich roszczeń oraz będą archiwizowane zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie.
7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
8. Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na postawie zgody przed jej cofnięciem (ma zastosowanie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art.6 ust.1 lit. a) RODO).
9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
10. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne, gdy przetwarzanie danych odbywa się w oparciu o przepisy prawa lub prawnie uzasadniony interes administratora a w pozostałym zakresie dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji umowy lub uniemożliwienie udziału w postępowaniu.
IX. ZAŁĄCZNIKI
1. Formularz ofertowy.
2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenie o posiadanych uprawnieniach, wiedzy i doświadczeniu niezbędnych do wykonania zadania.
4. Wykaz posiadanych pojazdów-sprzętu, przeznaczonego do wykonania zadania.
5. Oświadczenie o nie zaleganiu z opłatami w Urzędzie Skarbowym i ZUS/KRUS
6. Wzór umowy + załącznik nr 1 i 2 do umowy.
7. Standardy zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2019/2020.